دورکاری" 30 درصد نظام اداری تا پایان سال

احمد بزرگیان درباره روند اجرای طرح دورکاری در نظام اداری کشور، یکی از طرحهای مهم کشور را طرح دورکاری ذکر کرد و با بیان اینکه در حال حاضر این طرح به خوبی در کشور اجرا می شود، گفت: وضعیت دورکاری در کشور در بحث دورکاری را رصد کرده ایم.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط عادی تا پایان سال آینده 30 درصد نظام اداری کشور دورکار خواهند شد، از تشکیل جلسات ویژه معاون رئیس جمهور با وزارتخانه ها در این زمینه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، احمد بزرگیان درباره روند اجرای طرح دورکاری در نظام اداری کشور، یکی از طرحهای مهم کشور را طرح دورکاری ذکر کرد و با بیان اینکه در حال حاضر این طرح به خوبی در کشور اجرا می شود، گفت: وضعیت دورکاری در کشور در بحث دورکاری را رصد کرده ایم.

هدف گذاری دورکاری 2011
معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری هدف گذاری دورکاری در سطح دنیا برای سال 2011 را یک میلیارد و 300 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: توزیع دورکاری در سطح کشورها نیز تعیین شده است، به نحوی که باید تا پایان سال جاری میلادی 13 میلیون نفر در کشور ژاپن، 17 میلیون نفر در آمریکا، 3.5 میلیون نفر در انگلیس و 27 میلیون نفر در کشور چین دورکار شوند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در ایران برای اجرای دورکاری گفت: بسیاری از دستگاه‌ها در ایران کارگروه‌های دورکاری را تشکیل داده اند، همچنین فرمتهایی به دستگاهها در این خصوص ارائه شده است.

بزرگیان از شناسایی کارهایی که قابلیت دورکاری دارند، خبرداد و بیان کرد: براین اساس برخی از کارها 20، 50 و حتی تا 80 درصد قابلیت انجام به صورت دورکاری را دارند.

شناسایی دورکاران

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه افرادی که توانایی انجام دورکاری را دارند نیز شناسایی شده‌اند، بیان کرد: دستگاه‌ها کارهای مربوط به دورکاری را آغاز کرده اند، به طوریکه برخی از وزارتخانه ها حدود 10 درصد، برخی مثل وزارت جهاد کشاورزی 20 درصد این طرح را عملیاتی و برخی دیگر نیز برنامه های خود را در این زمینه اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه وزیر نفت برنامه اجرای طرح دورکاری 40 درصدی برای وزاتخانه متبوعش ابلاغ کرده است، از تشکیل جلسات ویژه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با وزارتخانه ها در زمینه اجرای طرح دورکاری در نظام اداری کشور خبرداد.

بزرگیان با بیان اینکه در این جلسات سازو کارهای لازم برای تحقق طرح دورکاری مطرح شده است، افزود: این جلسات به صورت مشورتی برای رفع موانع و مشکلات اجرای این دستور و ابلاغیه بوده است.

برنامه وزارتخانه ها

به گفته این مقام مسئول در دولت، وزارت کار و امور اجتماعی نیز حدود 50 درصد کارکنان را برای دورکاری الزام کرده است که این کار را به صورت تعریف شده، قابل سنجش و اندازه گیری انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای مربوط به تعداد افرادی که قابلیت کار به صورت دورکاری را دارند در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور رصد و در نهایت تجمیع خواهد شد.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری در مورد مدت زمانی که این طرح به انجام خواهد رسید، گفت: در حال حاضر کارها آغاز شده، اما طرح دورکاری یک حالت انعطاف کاری را ایجاد می کند که می توان در شرایط خاص به نحو خاص با آن برخورد کرد.

دورکاری 30 درصدی تا پایان سال 90
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ها و هدف گذاریهای انجام شده در شرایط عادی تا پایان سال آینده 30 درصد نظام اداری کشور دورکار خواهند شد، افزود: البته در شرایط بحرانی مانند شرایط بحرانی هوای تهران می توان این رقم را به 50 تا 60 درصد هم افزایش داد.

بزرگیان در بیان دلایل این امر گفت: یکی از مباحث مهم دورکاری بکارگیری تکنیکها در بحرانها مانند زلزله و غیره است تا به صورت یک روش ضربتی در مقطعی بتوان از این طرح استفاده کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا